Cake Engineer


  Engineer   vs    The Cake Maker




wahh..tengok tajuk macam pelik ja kan..macam best pun ada..

the cake maker tu cita-cita aku..yang engineer tu tak berapa nak minat sangat..tapi insyaAllah kalau ada rezeki aku nak masuk Fakulti Kejuruteraan tahun depan..pelik kan..minat benda lain belajar benda lain..tak pelik pun..Allah is the best planner kan ?  

Sekarang ni aku belajar asasi and belajar physics..apa yang aku nampak haluan aku selepas asasi aku nak jadi engineer..yeah..nak meramaikan engineer dalam family aku..even aku tak minat 'sangat' pun engineering nie..aku percaya minat tu boleh dipupuk slow-slow..

perancangan aku if one day aku jadi engineer sekali pun aku tak nak tinggalkan impian aku nak jadi cake maker..aku jadi engineer but in the same time aku nak ada kedai kek sendiri..thats my plan..cita-cita aku makin kuat bila tengok Malaysia Hari Ini (MHI)..ada la diorang tunjuk yang seorang engineer and arkitek ni buat bisnes cakemaker..diorang sendiri yang decorate kek-kek tu..good job guys..haha

And the important things , mama aku macam bagi green light ja..family aku tak pernah nak sekat aku dalam membuat pilihan..aku ada cakap yang aku tak minat sangat engineering nie..lepas tu mama aku cakap "belajar dulu , grad dulu..lepas tu kalau nak buat bisnes ka apa ka ikut la..janji grad" ..ek..mama aku macam faham-faham ja anak dia sorang nie..muahaha

So, InsyaAllah kalau ada rezeki aku harap aku dapat jadi seorang engineer and the cake maker..sama-sama berdoa ya  :)

Cake Engineer to-be



Comments

Popular posts from this blog

Perbezaan Kejuruteraan dan Teknologi Kejuruteraan

#part 1 : Asasi Sains Fizikal UNIMAS

ibu bapa yang mengongkong anak-anak ?