Tetamu

Sunday, 10 March 2013

fobia yang agak pelik

Someone mesti ada perasaan takut kan ?? tak kira la takut kat apa pun...kalau korang takut sangat kat something ia dinamakan fobia...semua dah taw kowt...nak spesifik lagi maksud fobia ialah ketakutan yang amat sangat terhadap sesuatu...

ada banyak jenis fobia..tapi aku nak kongsikan kat korang fobia yang agak pelik bagi aku la..tak sangka ada jugak fobia cam2..

1)Anuptaphobia : Fobia untuk kekal SINGLE

2)Aurophobia : Fobia pada emas 

3)Bancophobia : Fobia pada bank.

4)Bibliophobia : Fobia pada buku

5)Cacophobia : Fobia pada kehodohan

6)Geliophobia Fobia pada gelak ketawa

7)Hexakosioihexekontahexaphobia Fobia pada nombor 666

8)Hippopotomonstrosesquipedaliophobia Fobia pada perkataan yang panjang

9)Ithyphallophobia Fobia ternampak, terfikir atau mengalami zakar yang menegang

10)Panophobia or Pantophobia Fobia pada segala-galanya

yang nombor 10 tu menakutkan...macam mana la nak hidup...asyik takut ja...hehe...aku pulak fobia pada ketinggian (tak sampai tahap fobia lagi kot)

2 comments:

  1. Huhu...plik2 fobia nie yer....
    yg fobia pda prktaan pnjg tu,sya bca mksudnye je...xbca pn nma dy...hihi...2 bkn fobia kn... :3

    ReplyDelete
  2. pelik2 kan..kira fobia la..kena baca juga yg pnjng 2..hehe :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.
Instagram